Monday, May 07, 2007

hva kan jeg gjøre?

Hva lurer du på?: hva kan jeg gjøre?... jeg har et stort problem, jeg liker å gå i dame klær:S(gjør det når ingen er hjemme)..er gutt og er ikke homo...hva kan jeg gjøre? pliss svar...
Gutt 17 år


Svar
Hei Gutt 17 år
Du lurer på hva kan du gjøre med det som du beskriver som et stort problem? Jeg kan forstå at du tenker på det som et stort problem. Det jeg vil råde deg til er å ikke gjøre det større enn det er. Hvis du har det bra, har venner, trives på skolen og er sunn og frisk ellers vil jeg at du heller skal fokusere på det som et gode i livet. Men du må heller ikke undertrykke det at du liker å gå med dameklær
Det at du liker å gå med dameklær og at du gjør det når du er hjemme alene vil kanskje være et problem når ingen andre vet det. Det må skules og du må kanskje låne klær av mamman din eller søstra di. Eller har du kjøpt deg egne dameklær som du bruker?
For å berolige deg så går det fint an å leve et helt normalt hetrofilt liv med kjæreste og barn sjøl om du liker å kle deg i dameklær. Jeg har sjøl truffet en mann som levde et vanlig liv og hadde barn og kone (de hadde allerde feira 25-års bryllupsdag). Han var medlem i en organsisjon hvor likesinnede traff hverandre på helgesemiar en gang i blandt og levde ut den siden av seg sjøl hvor de likte å kle seg i dameklær.
For å skaffe deg mer informasjon om temaet kan du gå inn på nettsida
www.qx.se , og du kan låne filmen "alt om min far" som handler om Espen Ester Pirelli Benestad og hans familie. Pirelli Benestad er født mann og liker å leve ut den kvinnelige delen av seg og er vel den mest kjente mannen i Norge som gjør det. Han er gift med en kvinne, har barn, er lege, forfatter og seksolog.
Håper dette kan være til hjelp for deg.


Med hilsen Hilde ved Ungdomsbasen