Thursday, June 21, 2007

Hoodia

Hva lurer du på?: Jeg har vurdert lenge å skaffe meg Hoodia tyggis, som hjelper meg å gå ned i vekt, rett og slett fordi jeg ikke har tid til å trene, men dette selges da ikke på norske apotek, så det må bestilles på nettet, MEN jeg er litt usikker på om det er lov? Er det forbudt å importere Hoodia til Norge?

Svar:

Hei Jente 18!

Det jeg vil anbefale deg er å være forsiktig med varer som ikke er godkjent av det norske systemet. Du kan da ikke vite om hvilke bivirkninger det kan ha. For å finne ut om dette er ulovlig å importere anbefaler vi at du tar kontakt med tollvesenet som har oversikt over hva som er lov å importere til Norge.
Du har ikke sagt noe om vekten din, men det er viktig å være fornøyd med seg selv og godta seg selv som den man er. Prøv å spise variert mat som foreksempel grovtbrød, frukt og grønnsaker.

Lykke til!

Hilsen
N.A. v/ Ungdomsbasen